måndag 16 juli 2012

Liten bloggpaus

Nu är vi snart på väg mot Lysekil med ett litet lass snobbiga amerikanska barnkläder till Bob.
Därefter blir det, som sagt, Värmland. Och där har jag för det mesta inte internet, det dyker upp en stund då och då, men jag väljer att inte stressa upp mig för huruvida jag kan blogga eller inte och istället stänga av telefonen och leva i nuet lite.

Jag ser så mycket fram emot att sitta på bryggan och plaska i vattnet med fötterna (och oroa mig lite för gäddor och deras vassa tänder), ligga i hammocken som gnisslar högt, men fridfullt när man gungar i den, ligga i hängmattan och läsa för att ibland pausa och titta på himlen, eller en fågel, eller en humla eller något annat somrigt. Och om det regnar ska jag sitta inne och höra smattret mot rutorna, läsa, lösa korsord, spela kort, slumra på soffan (har lite feber) och prata med svärmor. Hon lär vara lite eld och lågor nu efter förlovningen och vilja prata bröllop och klänningar och så där. Hon har väntat länge på detta.

Men nu loggar jag ut (fast jag kan läsa kommentarer några timmar till) och hänger mig åt att slappna av.

Och tvätta. Sjukt mycket tvätt blev det, ska bli härligt att få rent alltihop, så jag kan visa er när jag är hemma igen.

Bobs kläder är rena, så dem kan ni få se nu (bara för att ha med någon bild i inlägget, blir kanske trist med bara text). Converse och Hilfiger. Och en robot som kostade nästan ingenting.

Ta hand om er! Vi ses om sisådär en vecka igen.

2 kommentarer:

  1. Åååh ha det så härligt nu!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Nej, det är väl inget att hetsa upp sig för..njut i stället fullt ut o tanka inför hösten!
    Stor kram!

    SvaraRadera