måndag 23 juli 2012

Shoppi shoppi!

Idag är jag mycket piggare! Känner mig full av energi, trots ganska tryckande huvudvärk, hur det nu går ihop. Jag har bestämt mig för att ignorera värken så långt det går, för jag har roliga saker att göra idag. 
Vi fick en slant i förlovningspresent av MacGyvers föräldrar. En slant som svärmor öronmärkt till Mateusporslin. Vi har några tallrikar sen innan, vi köper på en eller två lite då och då, men nu ska här fyllas på i förråden! Hurra och tack till världens bästa svärföräldrar.





Eftersom MacGyver har börjat jobba igen så har jag fått fria händer (det kan väl hända att han inte tycker att det är riktigt lika kul som jag...) och jag ska snart göra mig redo för att trotsa stormen ute och ge mig ut på stan. Det är extra kul att kunna unna sig lite lyx också när kontot länsades (av mig, alltså) i USA och nu ekar väldigt tomt. Fast jag fick ju ganska mycket för de pengarna också. Så det där med lyx kanske känns lite som kaka på kaka. Men jag unnar mig aldrig annars, nästan, så just nu njuter jag av varje sekund!

Och när jag kommit hem med mitt porslin ska jag sätta mig riktigt bekvämt i soffan och läsa ikapp alla mina favoritbloggar och ta mig tid att kommentera, vilket jag bara gjort sporadiskt på sistone.

Kanske ska jag också försöka mig på att föra över alla bilder från min nya kamera till datorn. 

Vi får se hur det går.


6 kommentarer:

  1. Ja! Hurra hurra för sådan svärisar! Gud så svårt...det finns ju så mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev alldeles svettig av att försöka bestämma mig... Men jag blev nöjd till slut :)
      Ja, såna svärisar gillar vi. Har lyckats få riktigt bra ena, faktiskt! Främst för deras varma personligheter, då, inte för presenterna :)

      Radera
  2. Åhh unna dig och njut för bövelen hahha :)
    Hur har huvet varit när ni vart borta? Bättre? Sämre? Likadant?
    Du ska gå på en CT skalle nu vettu, marsch iväg :)

    Stor kram å tack för dina fin inlägg på min blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudet har varit lite svajigt. Fler dagar med värk än utan, men inga regelrätta migränutbrott. Ska kontakta min läkare nästa vecka, det är dags att gå dit för att diskutera nedtrappning av medicinen. Ska ta upp det där med CT:n då och verkligen stå på mig. Annars går jag nån annanstans.

      Kramar till dig!

      Radera
  3. BRAA!! Stå på :) tycker det är helt sinnessjukt att de inte gjort det tidigare..Jag hade migrän av och till med kort mellan gångerna, direkt röntgade de skallen..nu var det inget men när man gått så länge som du så är det inget annat än konstigt..
    himla fin porslin! Älskar sånt :)
    kramar på dig

    SvaraRadera
  4. Ja, jag ska börja ta för mig lite mer, tror jag. Gillar också porslinet, fint och rejält på samma gång, liksom!
    Kramar en masse!

    SvaraRadera