tisdag 24 juli 2012

Magi!

Nu mina vänner, ska ni få se på ett litet trolleritrick! Jag avskyr egentligen trolleri, förstår inte grejen, men det här är faktiskt coolt. Jag blir ju tvungen att illustrera med bilder, så att magnituden av tricket verkligen går fram!

 Vi börjar med en nagel med tillhörande halvavskavt nagellack. Inte så tjusigt, tänker ni. Jag håller med.

 Så tar vi fram en liten orange burk från Sephora (älskar Sephora). Aha! nagellackborttagningsmedel, tänker ni. Då blir nästa bild en bomullstuss och sånt där gör vi ju allihop. Nothing special, Coconut!

 Men ack, vad ni bedrog er! Ingen bomullstuss behövs! Jag stoppar bara ner fingret i burken (inuti finns typ en tvättsvamp med medel). Rör runt lite om andan faller på och dra ur fingret igen.

Et voilà! Helt rent! Nagelband och allt! Och det luktar inte starkt och fränt. Det är är det mest fantastiska som hänt mig. Ja alltså, allt är ju relativt, men jag skulle tro att ni förstår vad jag menar. För den som är uppmärksam finns även min ring till beskådan här. Det blev ju ingen antik, men som Nordhem skrev, så skapar vi ju en egen historia med den. En mycket fin historia.

Annars har jag fått ganska mycket gjort idag. Bokat en psykologtid till imorgon. Nu ska vi ta itu med min känsla av otillräcklighet. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om jobbet ganska ofta, även om jag mår betydligt bättre när jag är vaken. Förutom huvudvärken då, men jag har också kontaktat en personlig tränare som ska ta hand om mina muskler. Eller rättare sagt se till att jag tar hand om mina muskler.

Och så har jag motionerat, minsann! En lång härlig kraftpromenad vid Delsjöbäcken. Det är rena djungeln där nere. Mysigt! Och tvättat en maskin (intresseklubben antecknar...). Och till slut hann jag med en halvtimme på balkongen. Solen hade i och för sig försvunnit bakom taket, så det blev lite kallt efter ett tag, men i början var det skönt. Så här såg det ut i morse, men då hade jag inte tid att sola och gotta mig (motion, vet ni).

 

Det viktigaste idag är att jag har planerat upp mina närmaste dagar lite. Imorgon efter psykologsamtalet åker jag ut på landet för att hälsa på mina favoritsystrar (de är systrar alltså), som bor fem minuter ifrån varandra. Vi ska sola och bada och ha det allmänt härligt i dagarna två. På fredag kommer en annan kompis hit med sin lillfis och på lördag kommer min bästa vän och hennes lilla familj hit och får lite mat. De har nämligen rivit ut hela sitt kök, så någon måste ju se till att de får lagad mat i magen :) Sen är det lugnt, men fler sociala aktiviteter planeras. Och lite vila emellan, såklart.

Och visst ja! Jag kom hem med tre nya tallrikar och en skål igår! Nu har jag två tallrikar av varje färg på bilden och en tjusig sallads/chips/fruktskål att klappa på och säga "åh, vad fina ni är!" till. Love it!


Nu väntar jag på att MacGyver ska börja laga sin korvgryta. 

Just nu är livet ganska härligt.

3 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du, jag ville ha klappetapeter o du klappeskål..men jag håller med dig. Matteus kan man bli lite sucksalig av, fina färger!! Nu förstår jag dotterns fascination av den där orangea burken, hennes mamma har aldrig nagellack, nåja..nästan aldrig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men men men, jag glömde ju kommentera ringen! Wow =)

    SvaraRadera
  3. Tack tack! Ja, det är svårt att välja... Färgerna bestämde jag innan jag började samla, men vad man ska ha för grejer. Alltså, det är inte enkelt!
    Hihi, jo jag gillar också ringen. Den glittrar och glimmar och har sig. Med den är man alltid uppklädd!
    Kram!!!

    SvaraRadera