onsdag 11 juli 2012

The ring

Det blev Tiffany's. Så nu har vi vackra askar och små resepåsar och vi fick champagne och en väldigt fin service i allmänhet. Förstår varför de är populära.

Men ett litet problem har uppstått. Jag är osäker på storleken, den känns stor. När jag är kall, vilket jag oftast är eftersom jag ärvt mammas dåliga blodcirkulation och dessutom bor i Sverige, så är den oroväckande lätt att ta av och jag blir lite nervös att jag ska tappa den. När jag är varm sitter den bättre, men den hamnar lätt på sned och är fortfarande ganska lätt att ta av.

Om vi vill kan vi byta ringen mot en halvstorlek mindre innan vi åker hem, men den satt rätt tight när jag var varm inne på provningen igår.
Frågan är nu; ska jag ha en ring som oftast känns lite stor, eller en som känns lite tight de gånger jag är varm?

Det kostar inget att ändra storleken på själva ringen, antagligen ska jag ha en kvartsstorlek mindre än den jag har nu, men de har inga kvartsstorlekar i lager, det måste göras av en juvelerare. Vi kan åka till London eller Paris (heja Ryanair) i höst och fixa det om det skulle behövas, men vad ska jag utgå ifrån?

Snälla hjälp?

7 kommentarer:

  1. Jag hade tagit den som sitter bäst mestadelen av tiden. Dvs den lite mindre.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Fingrar blir större med åren och efter att jag fick vårt första barn blev mina ringar för små :( och detta trots att jag gick ned allt och lite till efter förlossningen, så jag hade definitivt valt en som man "växa" lite i.

    SvaraRadera
  3. Tajtare..du e svalare hela året is verige..eller så förminskar du den till en mittemellan variant här hemma :) när du känt efter :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kanske den lite större ändå i o med att man förändras o att om det skulle vara alldeles åt helsike så kan du lättare förminska den här hemma. Banka ut till större storlek kan vara svårt om det är en tunn ring tex. Klurigt...

    SvaraRadera
  5. Hade nog oxå tagit den lite mindre...Åhhh nu har du ring:)))kramkram:)

    SvaraRadera
  6. Ja, nu har jag en ring :) Det blev den lite mindre, den sitter mycket bättre och vår ringmentor Randall sa att det inte är några problem att göra den större. Så så fick det bli! Tack så hemskt mycket allihop för tips och råd! Nu ska vi packa, för imorgon åker vi hem. Hjärtsnörp!

    SvaraRadera
  7. Skönt att det går att fixa..utan att behöva ta vägen om London eller Paris (även om det vore en jäkligt bra argument för en tripp ;) Grattis till finringen o jag hoppas att du visar upp den senare! Välkommen hem o kram!

    SvaraRadera