lördag 7 juli 2012

The rock

Alltså, det där med att hitta rätt förlovningsringar, det är inte bara bara!
Nu har vi varit på massa olika ställen och jag har ont i fingret av allt provande. Ingen ring känns som "jag". Men det ska nog lösa sig. Vi letar vidare imorgon.

Medan jag fortsätter att klia mig i håret och fundera på vad jag vill ha egentligen, så ger jag er två filmtips. För vi går mycket på bio här, ser ni. Det är ännu mysigare än hemma. Ni vet, man köper biljetter i kassan utanför, inget reserverande innan, inga bestämda platser, sitt där du trivs. Underbart! Filmerna ni ska se om ni vill må bra (bättre än vanligt, alltså) för en stund heter "Safety not guaranteed" och "Moonrise kingdom". Riktiga feelgoodfilmer båda två. Den första må låta som en actionfilm, men det är det inte. Jag vill inte säga för mycket, för vi såg dem utan att ha en aning om vad de handlade om och det var så härligt. Jag vet inte om de har haft premiär i Sverige än, eller om de ens kommer upp på bio. Håll utkik i alla fall, det är mitt råd.

Och så dagens bild, på någonting jag absolut inte vill ha. Jag älskar bacon och jag älskar choklad, men alltså...
Only in America, kids.

(Förresten är vi i Monterey nu, riktigt skön liten stad.)

5 kommentarer:

  1. Thank god for that...att chokladdoppat bacon bara finns i Amerikat..de kan behålla det!
    Förlovning på g minsann, vad skoj att få ta med ringen hem från en minnesvärd resa! Hoppas, hoppas du hittar DIN ring!

    SvaraRadera
  2. Hahha ;-) men det kan nog va gott :D
    Kram på dig å tack för filmtipset!

    SvaraRadera
  3. Japp, förlovning blev det! Du får läsa mer noga om frieriet när du har flyttat färdigt och allt har lugnat sig, Nordhem :) Jag skrev lite om det i inlägget "Santa Barbara, Big Sur..." här nedan.
    Och ja, en jäkla tur att den där delikatessen inte finns hemma, hur kommer man på en sån sak?

    Åsa, läste om din mörkerrädsla. Önskar att jag kunde säga något uppmuntrande, men jag är lika harig själv...

    Kram på er båda!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag har läst det o tom gratulerat..hmm, mycket snurrar i min arma skalle som sagt. Fina ringar finns det ju hemma med förstås men hoppas ni hittar the one i morgon ändå. Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag tänkte väl det :) Men så tänkte jag att eftersom det var en lång text och du skummade den, så kanske du missade det och gratulerade till... surfingen eller nåt :) Man vet aldrig! Du får vara precis hur snurrig du behöver, jag är likadan när det blir mycket. Tror det är ganska naturligt :)
    Kram!

    SvaraRadera