måndag 28 maj 2012

Fånga dagen

Härligt nog sitter huvudvärken kvar, men det är inte riktigt lika våldsamt som innan. Så nu skiter jag i den och aktiverar mig lite. Ja alltså, jag går ut på balkongen och lägger mig en stund. Det är ju den sista varma dagen på ett tag, så det gäller att passa på. Kanske lyckas jag bli aningens mindre kritvit och lite mer ljusbeige. Den som lever får se.

Jag har hoppat på Anhalt Annikas utmaning, eller uppmaning snarare, att göra det bästa av denna måndag. Det bästa jag kan tänka mig just nu är att slappa på balkongen. Senare ska jag betala räkningarna och jag ska fasenimej tjoa högt av glädje varje gång jag trycker på "skicka" och ser kontot krympa hop. För det är ju till bra saker. En del i alla fall.

Och så hoppas jag att jag piggnar till såpass att jag kan ta en liten cykeltur sen. För det är härligt, tycker jag. 

Och så ska jag önska raggmunk till middag idag. MacGyver lagar de bästa raggmunkarna i världen. Jodå!

Men nu lämnar jag datorn och går ut och gonar mig.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Åhh, raggmunk, nu blev jag sugen på det..får styra om middagsplanerna här hemma märker jag. Fast någon Mc Gyver har inte jag som steker dem, det skulle sluta med att jag får ändå kom o kolla- ska de se ut så här, kom o kolla- är de klara osv..Njä, lika gott att göra själv.
    Innan dess skall jag ta itu med " Lovsång till Värmeland" här nedan..det ser jag fram emot!

    SvaraRadera