söndag 20 maj 2012

Happy happy joy!

Idag mår jag fint igen, det är så himla skönt!

Jag började må bättre framåt kvällen och när jag hade bytt om och piffat till mig lite kändes det riktigt bra.
Vi åkte hem till MacGyvers bror och hängde där en stund, åt och drack lite och spelade Risk.

Sedan tog vi bussen ner mot stan och tog en promenad längs Linnégatan. Det var ganska varmt och gott och rätt mycket folk ute, så det kändes nästan som att vara utomlands. Linnégatan känns ofta så. Den är fin på det viset.


V kom fram till Pustervik, som ju är nyrenoverat och riktigt snyggt. Vi fick minsann gå före i kön, som riktiga VIP:s. Ja alltså, vi hade ju biljetter och de som stod i kö hade inte det, så det var ju inte så exklusivt egentligen. Men man kan ju låtsas!

Konserten var helt magisk. Det var som en timmes extas. Helt fantastiskt.

Nu är ju jag ingen fotograf, och särskilt ingen konsertfotograf, men ni får hålla tillgodo med en dimmig röd bild.

Vi hade sjukt trevligt också under kvällen, MG:s brors tjejkompis var med också och hon var ytterst trevlig och lätt att umgås med. Det kändes lite som förr i tiden, när jag faktiskt gillade att gå ut. Jag kanske gör det fortfarande egentligen. Jag råkar bara vara extremt kräsen när det gäller musiken...

Idag sov vi länge och åt därför frukost någon gång vid lunchtid. Det var 30 grader på balkongen, så vi placerade oss där. Sen stannade jag där resten av dagen och drack isvatten och läste inredningsmagasin.


Och så funderade jag på vad som egentligen är fel med vår balkong. Den känns inte riktigt så fin och inbjudande som jag skulle vilja. Så när solen försvann bakom taket satte jag igång och flyttade runt, gjorde rent och fixade och donade tills jag var nöjd. Nu är det mycket bättre. Det är lite tråkigt ljus där ute nu, så jag kanske visar imorgon, om ni vill.

Men det var inte nog med fixartagen där, jag gick minsann in och städade i min arbets/blogghörna också. Jag har mest suttit i soffan med datorn på sistone, men det är inte så skönt i längden. Hörnan består av en sekretär och en stol (no shit) som min mammas morfar har snickrat ihop. Mycket affektionsvärde där, men de är faktiskt fina också och passar väldigt bra i sin hörna. Jag trivs här, fattar inte varför jag inte gjorde i ordning detta innan. Fram tills för två veckor sedan var sekretären enbart förvaringsutrymme. Väldigt käckt, såklart, men jag upptäckte att allt som jag stuffat in där under någon nödstädning nån gång var sådant som kunde slängas. Bra där!

Och så funkar det inte att lägga in bilden, naturligtvis! Får fixa det sen, nu är MacGyver otålig, för vi ska äta middag, minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar