tisdag 15 maj 2012

Välkommen!

Så var det dags. Dags att presentera sig. Det är alltid svårt, tycker jag. Det är ju så mycket som gör en person, hur ska man få med allt utan att det blir för mycket?

Jag gör ett försök i alla fall.

Jag är 32 år och bor Göteborg. Born and raised här. Kommer nog alltid att bo här, har testat Kalmar och Paris, men kommer alltid tillbaka till västkusten. Det där salta, lite karga, med den råa och samtidigt varma mentaliteten är verkligen hemma för mig. Det betyder inte att jag inte uppskattar andra platser. Jag är i Värmland ganska mycket och jag älskar att resa. Vart som helst egentligen.
Och jag kan nog tänkas bo någon annanstans också, bara jag vet att jag får komma hem ibland. Till det salta och blåsiga.

Som person är jag ganska lättsam. Jag har en svaghet för ironi och lite torr humor.
Jag är nog ganska enkel, både i stilen och i personligheten. Jag tycker att vänlighet är viktigt, ödmjukhet likaså. Lite självdistans har aldrig skadat någon. Jag gillar inredning, men jämfört med många andra bloggar jag läser ligger jag hästlängder efter. Men jag gillar min lägenhet, den är hemtrevlig. Jag kommer nog inte att skriva så mycket om just inredning, fast man vet aldrig. Jag gillar detaljer, har riktigt svårt att låta bli ljuslyktor och skålar... Åh, skålar! Och så balkongen då. Mitt skötebarn.

Egentligen är jag intresserad av kläder, jag följer med glädje och stort intresse flera bloggar och tittar nyfiket och uppskattande på outfits och nya inköp. Men det var längesen jag köpte något nytt. Jag är för tillfället inte bästa vän med min kroppsform, men jag jobbar på det.
När jag är nöjd kommer det nog att köpas en hel del. Just nu är min garderob fylld med H&M-kläder och det finns mycket fint därifrån, men det blir trist i längden. Jag tänker att jag kan satsa lite mer när det blir dags. Vad det blir får vi se då. En salig blandning, skulle jag tro. Jag har alltid haft svårt att hålla mig till en stil, det finns för mycket som är snyggt.

Jag bor alltså i Göteborg. I en lägenhet. Så mycket har ni förstått. I denna lägenhet, som ligger strax utanför centrum, bor också min pojkvän. Han är fantastisk, skulle jag vilja påstå. Han är snäll, stöttande, snygg (mhm), rolig, huslig, nördig, nyfiken och mycket mer. Och så kan han fixa nästan vad som helst. Jag är ganska klumpig, så saker går sönder och blir förstörda ganska ofta här hemma. Men det gör ingenting, för han kan alltid fixa det! Vad som helst! På riktigt!
Jag kallar honom därför MacGyver, och det är så ni kommer att känna honom här på bloggen.

Annars gillar jag att segla, fast det blir inte så ofta längre (har ingen båt), vara utomhus, laga mat, hänga hemma, träffa vänner och familj, greja med blommor och växter (detta är nytt, känner mig lite som en tant, på ett bra sätt), fixa hemma, flytta runt saker, fotografera, fast jag är inte bra på det. Nu har vi tappat bort en av våra kameror också, så det blir oftast med iPhonen. Inte ultimat, men det funkar.

Jag är inte organiserad, fotogenisk eller pysslig. Jag har inte en massa projekt för mig hela tiden (men ibland) och jag är inte så värst vän och gracil.

Namnet Coconut Grove har egentligen ingenting med bloggens tema att göra. Nog för att jag gillar palmer och sånt, men det kommer sig egentligen från att MacGyver har ett smeknamn på mig också. Coconut.
Med svenskt uttal; Cocconutt.
Så med namnet menas alltså att det här är min grove. Min lund. Där jag bestämmer.

Jag tror att det får räcka så. Det kommer nog fram mer allt eftersom.

Ok. Jag kan nog förklara bloggen invigd nu. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar