tisdag 15 maj 2012

Halvbra börja, va...

Det regnar. Himlen har en jämn grå ton och dagen är som gjord för att bara stanna inne. Inga utomhusaktiviteter idag alltså. Förutom promenaden till och från akupunkturen, i ösregn. Dränkt katt känns som en bra beskrivning på hur jag såg ut när jag kom hem. Trots min grymma regnjacka, som visst inte var så grym. Jag hade tänkt dona lite på balkongen idag, men det var inte riktigt läge om man säger så. Det börjar likna något där ute, men det behöver städas lite. Jordpåsar och döda (oops!) växter från förra sommaren står kvar och förstör stämningen. De fula blomlådorna ska fyllas med något fint och solcellsmottagaren få en lite mer undanskymd plats.
Men annars är det ganska fint, med päronträdet på gården som blommar som om det inte fanns någon morgondag.



Fast jag gillar regn. Det är lite meditativt, så där. Man kan vara inne med gott samvete, pyssla lite med vad man vill. Idag har jag gjort nyttiga saker som att titta på i princip alla skräpprogram på trean, druckit sisådär tre liter vatten, ätit några kex, fixat lite pasta med pesto och mycket parmesan. Med betoning på mycket. Sen fick jag huvudvärk (dröjde ganska länge idag i alla fall, man får vara nöjd!) av alla nålarna, så då blev det ännu vettigare aktiviteter. Rumble!

Nu har jag åtminstone lagt lite luktärtsfrön i blöt, så de kan planteras imorgon och med det är dagens aktiviteter slut. MacGyver är inte hemma ikväll, så jag har soffan och fjärrkontrollen helt för mig själv. Man får passa på!




Himmel, vilket intressant inlägg det här blev. Inspirationen är inte riktigt på topp idag, tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar