onsdag 30 maj 2012

Life as I know it

Igår hade jag en lista på vad som skulle göras under dagen. 

Så här såg den ut:
*Reklamera min regnjacka som läcker in.
*Lämna tillbaka böcker på biblioteket.
*Städa trappuppgången (för det är vår vecka).
*Steka pannkakor att ha till matsäck på idrottsdagen (som var idag).
*Handla övrig matsäck.
*Lägg in vattenflaskor i frysen.
*Måla naglarna.
*Tjejkväll hos fin vän.

Så här ser listan ut över vad som faktiskt blev av:
*La in vattenflaskor i frysen.
*Målade naglarna.
*Tog mig till tjejkvällen och det var mysigt.

Så kan det gå när haspen är på! Det vill säga, när huvudvärken tar över mitt liv. Det var ju precis det här jag skulle ta mig bort ifrån. Men ibland gör det för ont och då är det bara att släppa allt annat och vila istället. Mördande tråkigt, men helt nödvändigt. Bu.

Det blev alltså inga pannkakor till matsäck, jag köpte frallor i morse istället. Det funkar också. Och det blev en väldigt bra dag. Så nu är jag nöjd igen. Trots huvudvärk.

2 kommentarer:

  1. Fast vet du vad..du gjorde precis det som är viktigt: prioriterade det som är skoj o dina egna behov. Ett par goa steg mot att känna dig frisk o stark tror jag.. Hejja hejja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du nog rätt i! Tack för pepp!

      Radera